Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Αγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα



"Καλημέρα, με λένε Πινάρ (Pinar) Eσένα " ;
"Εμένα Άννα. Είμαι απο την Ελλάδα. Tα τούρκικά μου δεν είναι και πολύ καλά αλλά νομίζω οτι θα συνενοηθούμε"
"Εστα φιρλά (esta firla) αλοίμονο μου λέει. Εννοείτε οτι θα συννενοηθούμε" !  
Καπως έτσι ξεκίνησε η φιλία μου με την Πινάρ. Την Πινάρ που πάντα έβλεπα στην κεντρική πλατεία του νησιού να κάνει παρέα μόνο με την μητέρα της. Αναρωτιώμουν γιατί .  Οχι οτι εγώ είχα πολλές φίλες. Είμουν απο την Ελλάδα και τα τουρκικά μου δεν ήταν πολύ καλά. Οπότε,  οι παρέες μου ήταν περιορισμένες.
Ήταν διαφορετική... αλλά είχε μια ζεστασιά μέσα στην διαφορετικότητά της.
Μια μέρα με πλησιάσε ενας γνωστός.
"Καλά κάνεις και κάνεις παρέα με αυτή τη κοπέλα. Έτσι πρέπει γιατί και αυτή άνθρωπος είναι".
"Τι εννοείς" ; του λέω.
"Εεε...νααα...δεν κατάλαβες ότι...."
"Δε καταλαβαίνω τι μου λές" αποκρίθηκα απότομα ! 
Έκανα πως τα τουρικιά μου δεν ήταν καλά και έκοψα τη συζήτηση.
Δεν έδωσα σημασία στα λεγόμενα ενός τυχάρπαστου, 'είναι φίλη μου" σκέφτηκα δεν μπορεί...
Η φιλία μας συνεχίστηκε, βγαίναμε έξώ και πολλοί μας κοιτούσαν περίεργα. Δεν καταλάβαινα το γιατί. Εντάξει....δεν ήταν και η Μόνικα Μπελούτσι αλλά βλεπότανε. Περίεργα βλέμματα, ψίθυροι, αηδιαστικά γελάκια.... Με ενοχλούσε όλο αυτό. Νόμιζα οτι λόγω της εξωτερικής της εμφάνισης την κοροϊδευανε. Αλλά είμουν μικρή σε ηλικία και αυτά τα ρημαδιασμένα τα τούρκικά μου...αχ και να ήξερα καλύτερα την γλώσσα θα τους "την έλεγα" στεγνά !

 Μου πήρε πολύ καιρό μεχρι να δω το ακουστικό που είχε στο αυτί της. Μια ανεπαίσθητη κίνηση του χεριού της στα μαλλιά το αποκάλυψε.  Πάντα το κάλυπτε με τα πυρόξανθα μαλλιά της. Για  να μη φαίνεται.  Τότε ήταν που κατάλαβα γιατί ήταν περίεργη  η φωνή της. Αλλά ακόμα και τότε δεν με ενοχλούσε !
 Ήταν η φίλη μου ! Η φίλη μου η Πινάρ !
Η καθεμιά με την διαφορετικότητά της. Εκείνη με το ακουστικό και εγώ μια κοπέλα απο την Ελλάδα που δεν ήξερε τούρκικα.
"Χοστσέκαλ (αντίο) Πινάρ ! Ελπίζω να έρθω του χρόνου στο νησί " ! (Πρίγκυπος - Τουρκία)
"Θα σε περιμένω. Να προσέχεις "!
Την αγκάλιασα σφιχτά. Τόσο σφιχτά ....Λές και ήξερα οτι θα ήταν η τελευταία χρονιά που πήγαινα στο νησί !

-TEΛΟΣ-





Δεν υπάρχουν σχόλια: