Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΣΟΥ ! Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ !



  Γιατί με κατακρεουργείς ; Γιατί εκγληματείς ; Εγώ είμαι ! Εγω ! Διάβασέ με ! Γιατί δεν γράφεις στα ελληνικά ;  Εγώ είμαι η γλώσσα σου. Η ελληνική !
Μια γλώσσα η οποία ομιλείτε σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Μακεδονία, Σερβία, Ουκρανία, Ρωσία, Τουρκία, Αγγλία, Ιταλία, Αίγυπτος, Η.Π.Α., Καναδά, Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία Σουηδία αλλά και σε άλλες πολλές χώρες ! Νιώθω περήφανη που βγήκα εκτός συνόρων.
  Πέρασα απο πολλά κύμματα. Πήρα πολλές μορφές. Όλες ήταν ξεχωριστές.
Την  πρωτοελληνική γύρω στα 1600 π.Χ., την Μυκυναϊκή την αρχαιότερη μορφή μου που μιλιόταν στην Ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη τον 16ο με 11ο αιώνα π.Χ., την Κλασσική δηλαδή Αρχαία ελληνική με διαλέκτους όπως  Αιολική, Αρκαδοκυπριακή, Αττική - Ιωνική, Δωρική, Παμφυλιακή.
Απο όσο ξέρω τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται ακόμα στα σχολεία...με λυπεί όμως το γεγονός οτι διδάσκονται κυρίως στα ξένα και όχι τοσο στα ελληνικά σχολεία μας ! Kάτι άκουσα για CD και φωτοτυπίες αντί για βιβλία ! Θλίβομαι...θυμώνω...κλαίω με την κατάντια τούτη !

  Αλλά επειδή δεν βλέπω να ιδρώνει το αυτί σου, ας συνεχίσω: Αργότερα ήρθε η κοινή ελληνική.  Άλλες ονομασίες της είναι Αλεξανδρινή, Ελληνιστική, Κοινή ή Ελληνική της Καινής Διαθήκης που εμφανίστηκε περ. 300 π.Χ. -300 μ.Χ.και την οποία χρησιμοποιούσαν πολύ τα στρατεύματα του Μέγα Αλέξανδρου, η Μεσαιωνική του 12ου αιώνα και τέλος η Νεο Ελληνική με τις άπειρες διαλέκτους όπως: Καθαρεύουσα, Ποντιακή, Καππαδοκική, Κατωιταλική, Ρωμανιώτικη και Τσακώνικη.

   Ξέρω...σου ακούγονται βαρετά όλα αυτά ! Αλλά πρέπει να ξέρεις ! Πρέπει να ξέρεις την ιστορία μου. Αν και...υπάρχουν άπειρα πραγματα που θα μπορούσες να μάθεις για εμένα. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώωωωωρες ολόκληρες για την προέλευσή μου. Έστω και αυτά τα λίγα μπορείς πιστεύω να τα βάλεις στο μυαλό σου...αν σου έχει μείνει καθόλου φυσικά !

  Αλλά ξερω...δεν έχεις χρόνο για τέτοια ! Δεν εχεις χρόνο να μάθεις...δεν έχεις ΟΡΕΞΗ να μάθεις ! Εξού και ο λόγος για τον οποίο  δεν γράφεις ελληνικά! Παρά μόνο αυτά τα αγγλοελληνικά...πως τα λέτε εσείς greeklish ! Και σαν να μην έφθανε αυτό, πρόσφατα έμαθα ότι ενας Κύπριος ευρωβουλευτής εν ονόματι Ματσάκης ζητά την απλοποίησή μου και αντικατάσταση πολλών γραμμάτων μου με άλλα. Αντί για αυτό που είμαι να με κάνουν ένα τερατούργημα πλήττοντας εμένα αλλά και τον πολιτισμό μας γενικότερα !

   Πως θα φαινόταν άραγε σε ενα γερμανό  εάν αντί για απλά γερμανικά να έγραφε γερμανικά με ελληνικούς χαρακτήρες. Γκούτεν άμπεντ (guten Abend) ή έναν άγγλο αντίστοιχα. Γκούντ ιβνίνγκ (good evening) ;
Ή να προτείνουμε σε εναν απο αυτούς του λαούς να αλλάξουν το αλφάβητό τους !
Αμ, δεν θα του φαινόταν ! Για τον απλούστατο λόγο οτι ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΔΕΧΟΝΤΑΝ ! Αυτή είναι και η διαφορά σας. Ότι εσείς σαν λαός δέχεστε  την κατακρεούργησή και μετέπειτα ολοκληρωτική εξαφάνισή μου, χωρίς να καταλαβαίνετε τις επιπτώσεις των πράξεών σας. Ενώ οι υπόλοιποι λαοί, ούτε να διανοηθούν να κάνουν κάτι τέτοιο !

  Τι πρεπει να κάνω ; Tι πρεπει να κάνω πες μου τι..για να σε πείσω και να καταλάβεις το έγκλημα που διαπράτεις ;  Το οποιο δεν σου φαίνεται τώρα ,αλλά να ξέρεις ότι τα παιδιά σου δεν θα μιλάνε και δεν θα γράφουν ελληνικά σε μερικά (όχι πολλά, μη γελιέσαι) χρόνια απο τώρα ! Ξέρω..είναι η μόδα τώρα να γράφεις greeklish ! Είσαι πιο..μάγκας...σε κάνει πιο....πως το λέτε εσεις εκεί...γαμάτο γκόμενο / γαμάτη γκόμενα να γράφεις αυτά τα αλλαμπουρνέζικα.
Ε, σου'χω νέα..φιλαράκι (έτσι για να μιλήσω λίγο και τη δική σου διάλεκτο). Πέρασε η μόδα των greeklish ! Μαγκιά δεν είναι να γράφεις σε μια "γλώσσα" που κανείς δεν καταλαβαίνει ! Η μόδα τώρα ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ! ΕΓΩ είμαι η γλώσσα σου, η ελληνική γλώσσα ! Η γλώσσα που έμαθες στο δημοτικό, που σε ανάθρεψε μέχρι το Λύκειο και συνεχίζει να σε διδάσκει ακόμα και τώρα !

   Γιατί ; ΣΕ ΡΩΤΑΩ ΓΙΑΤΙ δεν γράφεις απλά ελληνικά; AΠΑΝΤΗΣΕ ΜΟΥ ΠΑΝΑΘΕΜΑ ΣΕ ! Δε λέω...φοβασαι τα ορθογραφικά λάθη. Όλοι κάνουνε ορθογραφικά λάθη ! Αυτό ποτέ δεν με πείραξε. Αυτό δεν θα με εξαφανίσει. Τα greeklish όμως θα με εξαφανίσουν. Και μαζί με εμένα θα εξαφανιστεί ο πολιτισμός μας...η κληρονομιά μας...η υπερηφάνεια μας.  Είμαι τόσο πλούσια σε λέξεις...γιατί να μη με χρησιμοποιείς ; Κανείς δεν περιμένει απο εσένα να ξέρεις τα πάντα...ούτε να είσαι "κινούμενο λεξικό" ! Αυτό ειναι αδύνατο !
Αυτό όμως που θα βοηθούσε να μάθεις ακόμα περισσότερα για εμένα...να με δείς πιο φιλικά είναι να διαβάσεις μερικά βιβλία. Όχι πολλά. Έστω λιγα. Αυτό θα σε βοηθούσε αρκετά στην ευχέρεια του λόγου αλλά και του γραψίματος. Δεν έχεις χρόνο ; Bαριέσαι ; Διάβαζε δύο σελίδες την ημέρα. Αυτό.  Mπορείς ; Kάντο !

   Έτσι θα συνηθίσεις και επιτέλους θα  γυρίσεις και το πληκτρολόγιο στα ελληνικά. Θα δεις οτι θα σου είναι δύσκολο όχι μόνο να γράψεις σε μια ακαταλαβίστικη "γλώσσα" όπως τα γκρίκλις (greeklish) αλλά και να τα διαβάζεις ! Δεν θα ειναι πολύ καλύτερα έτσι ; Eλληνας είσαι ! Ελληνίδα είσαι ! Η Ελλάδα μας τα τελευταία δύο χρόνια δέχεται τον εξευτελισμό απο παντού. Ας μην τον δέχεται και για την γλώσσα της και κυρίως...ας μην το δέχεται απο τους έλληνες τους ίδιους ! Eαν ΕΣΕΙΣ δεν με υπερασπιστείτε τότε να είστε σίγουροι οτι κανείς άλλος δεν θα το κάνει ! Και αυτό θα γίνει μόνο εαν ξεκινήσετε απο τα απλά. Ποια ειναι αυτά ; Nα γυρίσουμε το πληκτρολόγιο στα ελληνικά.

  Λες οτι θες να αλλάξεις τον κόσμο. Να γράψεις ιστορία. Αναρτήζεις καθημερινά αποφευγματα του Νίτσε, του Σωκράτη, του Γκάντι. "Γινε η αλλαγή που θες να δεις στον κόσμο" είπε ο Γκάντι. Το έχεις αναρτήσει πολλές φορές...έχεις πατήσει το "μου αρέσει" στο φατσο-βιβλίο άλλες τόσες. Είμαι σίγουρη.
Δεν νομίζεις οτι τώρα είναι η ώρα να κάνεις αυτή την αλλαγή ; 

   Λοιπόν ! Καταλάβαμε ; Kρατάμε το ALT πατημένο και πατάμε το SHIFT. Και "τσούπ" νααααα'μαι ! Καλώς όοοοορισααααα ! Όσο θα με πληκτρολογείς θα με συνηθίσεις.   Θα κάνω τα πάντα για να με αγαπήσεις ξανά, όπως παλιά. Θα δείς. Όσο περνάει ο καιρός θα μπορέσεις κι εσύ να καταλάβεις ότι πλέον δεν θα θέλεις να γράφεις greeklish και μάλιστα θα παρακινείς και τους φίλους σου να γράφουν απλά ελληνικά. Την γλώσσα με την οποία γεννηθήκατε όλοι οι έλληνες και την γλώσσα με την οποία συνεχίζετε να υπάρχετε. ΜΟΝΟ ΕΣΥ μπορείς να με βοηθήσεις. ΜΟΝΟ ΕΣΥ μπορείς να αλλάξεις αυτό που συμβαίνει εις βάρος μου. Θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, λες. ΕΓΩ είμαι η αρχή. Κάνε εσύ την αρχή...και θα δεις τους υπόλοιπους να σε ακολουθούν ! Και όταν λέμε υπόλοιπους...εννοώ και τους ξένους. Ακόμα και αυτοί μαθαίνουν ελληνικά. Από εγωισμό και μόνο, έτσι για...σπάσιμο που λέτε και εσείς, δεν θα έπρεπε να με τιμήσετε εσείς που είστε Έλληνες ;

Τι λες λοιπόν ;  Ξεκινάμε ;
ΑLT + SHIFT. Καλησπέρα.  Είμαι η γλώσσα σου.  Η Ελληνική γλώσσα. Η γλώσσα της Ελλάδας !


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ἡ Ἑλληνικὴ γλῶσσα

Ὅταν κάποτε φύγω ἀπὸ τοῦτο τὸ φῶς
θὰ ἑλιχθῶ πρὸς τὰ πάνω ὅπως ἕνα
ρυακάκι ποὺ μουρμουρίζει.
... Κι ἂν τυχὸν κάπου ἀνάμεσα
στοὺς γαλάζιους διαδρόμους
συναντήσω ἀγγέλους, θὰ τοὺς
μιλήσω ἑλληνικά, ἐπειδὴ
δὲν ξέρουνε γλῶσσες. Μιλᾶνε
μεταξύ τους μὲ μουσική.
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική απο το Άξιον Εστι του Ελύτη Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...

Εκεί σπάροι και πέρκες
ανεμόδαρτα ρήματα
ρεύματα πράσινα μες στα γαλάζια
όσα είδα στα σπλάχνα μου ν' ανάβουνε
σφουγγάρια, μέδουσες

με τα πρώτα λόγια των Σειρήνων

όστρακα ρόδινα με τα πρώτα μαύρα ρίγη...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη...

Εκεί ρόδια, κυδώνια
θεοί μελαχροινοί, θείοι κ' εξάδελφοι
το λάδι αδειάζοντας μες στα πελώρια κιούπια.
Και πνοές από τη ρεμματιά ευωδιάζοντας
λυγαριά και σχίνο

σπάρτο και πιπερόριζα

με τα πρώτα πιπίσματα των σπίνων

ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι!..

Εκεί δάφνες και βάγια
θυμιατό και λιβάνισμα

τις πάλες ευλογώντας και τα καριοφίλια

στο χώμα το στρωμένο με τ' αμπελομάντιλα ,

κνίσες, τσουγκρίσματα

και Χριστος Ανέστη

με τα πρώτα σμπάρα των Ελλήνων!
Αγάπες μυστικές με τα πρώτα λόγια του Ύμνου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του "Υμνου !..






ΠΗΓΈΣ:

Δεν υπάρχουν σχόλια: