Σάββατο 11 Ιουνίου 2011

Βιβλιο...ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου

Ο παππούς μου, άνθρωπος της εκκλησίας και των γραμμάτων με την σοφία κάποιου που έχει δει και έχει ζήσει πολλά, μου έλεγε απο οταν είμουνα μικρή "Το παν στη ζωή Αννούλα είναι τα γράμματα...να διαβάζεις! Μόνο έτσι μπορείς να κρατήσεις τη διάυγεια του μυαλού σου" Δόξα το Θεό, ο παππούς μου πέθανε στα 90 του χρόνια έχοντας σώας τας φρένας ! Βέβαια τότε, δεν πολυκαταλάβαινα ή δεν ήθελα ίσως να καταλάβω αυτό που μου έλεγε. Ντρέπομαι που το λέω, αλλα δεν είναι παρα μόνο λίγα χρόνια που έχω αρχίσει να διαβάζω συστηματικά - μάλιστα στις αρχες κάθε χρόνου κανω ενα πλάνο σχετικα με το πόσα βιβλία θέλω να διαβάσω ! Ψυχαναγκαστικό...το ξέρω ! Αλλά το κάνω !Φιλοσοφία, Θρησκειά, Ιστορία, Εγκυκλοπαίδειες, Ιστορικά Μυθιστορήματα, Φαντασίας, Αστυνομικά Μυθιστορήματα, Θρίλερ και Εκλαϊκευμένη Επιστήμη είναι μερικά απο τα βιβλία που φιγουράρουν στο βιβλιοθήκη μου, πολλά απο τα οποία είναι κληρονομια του παππού μου ! Πρωταγωνιστικό ρόλο τον τελευταίο καιρό έχουν τα Ιστορικά Μυθιστορήματα. Κάθε φορά που διαβάζω ενα Ι.Μ. ανάλογα με το πόσο καλογραμμένο είναι, σκέφτομαι: "Αυτο θα γινόταν ωραία ταινια" ! ή "Γιατί δεν έχει πολλές κριτικές πάνω στο βιβλίο, αφού ειναι τέλειο" ? Ενα απο αυτά είναι η "Σαλαμίνα" του Javier Negrete ! Ενω τα γεγονότα ειναι λίγο - πολύ γνωστά σε όλους μας, ο συγγραφέας εστιάζει πολύ στον χαρακτήρα του Θεμιστοκλή αλλα και άλλων ηρώων, δίνει λεπτομέρειες για την τοπογραφία και τις μάχες που εκτυλίσσονταν και αποδίδει την τότε εποχή με μεγάλη μαεστρία ! Δεν λείπουν οι δολοπλοκίες και  έρωτας απαραίτητα συστατικά - πιστευω- για κάθε Ι.Μ. Ξεχώρισα: την είσοδο στην Βαβυλώνα, όπου ο συγγραφέας μας ταξιδεύει σε μια πόλη εντελώς άγνωστη και μυστηριώδη, την συνέυρεση του Ξέρξη και της Αρεμισίας, στην οποια ο φαίνεται η μεγαλοπρέπεια αλλα η έπαρση του  Μεγάλου Βασιλέα και καθώς και το συμπόσιο στην σκηνή του Ξέρξη του οποίου η αποδοση απο τον συγγραφέα είναι απόλυτα κινηματογραφική ! Επόμενο βιβλίο...χμμμ  είμαι μεταξύ του "Η περίπτωση του Τσάρλς Ντέξτερ Γουρντ" του Χ.Φ. Λαβκραφτ (συγγραφέας φαντασίας και τρόμου)  ή  του "Ο ανθρωπος του τείχους" -αστυνομικό- του Κ. Βαξεβάνη , (δημοσιογράφος / συγγραφέας). Τι απο τα δύο μου προτείνεται ? Για βοηθάτε....

Δεν υπάρχουν σχόλια: