Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ: Aυτή είναι η ιστορία μου !




Στέκομαι στην Άκρη της Πόλης εδώ και αιώνες. Έχω δει πολλά...μα πάνω απ’όλα έχω περάσει πολλά.  Όλοι αυτοί που έρχονται να με δούνε...άραγε γνωρίζουν την ιστορία μου ; Επιτρέψτε μου να σας την εξιστορήσω. Όπως εγώ μόνο την έζησα. Και για όσους την ξέρουν ήδη...ε...νομίζω οτι μπορείτε να αφιερώσετε λίγα λεπτά απο τον πολύτιμο χρόνο σας  – ναι με τα χρόνια κατάλαβα οτι ο ΧΡΟΝΟΣ για το είδος σας είναι πολύτιμος –  σε ενα γερόλυκο σαν εμένα.

Γεννήθηκα το 432 π.Χ. προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Μεγάλη τιμή για εμένα αυτή. Η θεά Αθηνά: θεά της σοφίας και του πολέμου ! Συμβολίζω την Δημοκρατία και τον Πολιτισμό...δύο έννοιες που με λύπη μου βλέπω να χάνονται με τα χρόνια απο τους ίδιους ανθρώπους που τις ευηβραν.  

Δημιουργοί μου ήταν ο Ικτίνος, ο Καλλικράτης και...εαν δεν με απατά η μνήμη μου και ο Φειδίας. Είμουν το... «παιδί τους» και για εμένα ήταν οι πατέρες μου.  

Πολλά τμήματά επάνω μου είχαν γραπτό διάκοσμο με κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα ! Είμουν τόσο όμορφος ! Τόσο νέος ! Το καλύτερο μάρμαρο χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθώ....πεντελικό μάρμαρο !

 Που να’ξεραν οι δημιουργοί μου οτι χρόνια αργότερα αυτό το μάρμαρο θα μου το λεηλατούσαν -   θα μου το ΈΚΛΕΒΑΝ  τάχα μου τάχα μου για να το «φυλάξουν» εκμεταλλευόμενοι την τότε ηγεσία του Σουλτάνου !  Αλλά...θα φθάσω και εκεί. Αρκεί να έχετε λίγο υπομονή.

Οι αναλογίες μου είναι τέλειες και αρμονικές  και είχα ζωφόρο με την Γιγαντομαχία, την Αμαζονομαχία, την Κενταυρομαχία, τον Τρωικό πόλεμο αλλά και την μεγάλη γιορτή των Αθηναϊων τα Παναθήναια !

Εσωτερικά, δέσποζε επιβλητικό το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθήνάς προτού καταστραφεί και αυτό !

Όλα φάνταζαν ήρεμα μέχρι που το 267 μ.Χ. μια ορδή από Έρουλων βαρβάρων με κατέλαβαν και έκαψαν ενα μεγάλο τμήμα μου.  Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε  να γίνονται πόλεμοι. Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί έπρεπε να με κάψουν ! Αν και το 360 μ.Χ. ο Ιουλιανός προσπαθεί και όσο μπορεί μου επούλωσε τις πληγές, με ο,τι μέσα είχε !

Σαν να μην έφθανε αυτό, το 438 μ.Χ. οι Χριστιανοί καταστρέφουν  τα αγάλματα που υπήρχαν στη ζωφόρο μου ! Τους προσέβαλε είπαν η γύμνια τους. Το 550 μ.Χ. χτίσανε μια εκκλησία μέσα στον ναό ! Την Αγία Σοφία, επι εποχής Ιουνστινιανού . Ακόμα και τότε, καταστράφηκε ενα μεγάλο μέρος μου.... «μετατροπές έγιναν» λένε & γράφουν  μερικοί .

Και πάνω που είπα οτι τα βάσαν ά μου τελειωσαν, το 1206 μ.Χ. επί Φραγκοκρατίας  η Ρωμαϊκή εκκλησία με έκανε... ναό Λατινικός, τιμώμενος στο όνομα της Θεοτόκου, με ένα κωδονοστάσιο το οποίο χρησιμοποιήθηκε αργότερα ως μιναρές επι Τουρκοκρατίας το 1456.

Αλλά...η χειρότερη καταστροφή έγινε το 1687 όταν ο Βενετοί έριξαν μια οβίδα στους Τουρκους και τίναξανε την πυριτιδαποθήκη που είχε εγκαταστήσει ο Αλή αγάς . Μεγάλο μέρος μου καταστράφηκε ολοσχερώς ...κομμάτια ολόκληρα εκτοξευθηκαν πρός τέρψη των πλιατσικολόγων.

Και φθάσαμε και στο 1802 ! Τότε που ο βρετανός λόρδος Έλγιν λεηλάτησε και ΕΚΛΕΨΕ 75 Μάρμαρα Τα Μαρμαρά ΜΟΥ ! Καταλαβαίνετε για τη ασυδοσια μιλάω  ?   Είχε λεει «φιρμάνι» απο Οθωμανό Σουλτάνο αλλά καμία νομική απόδειξη οτι τους ανήκουν. Τα Μάρμαρα αυτά ανήκουν ΣΕ ΕΜΕΝΑ και στην Ελλάδα και παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης...δυστηχώς μέχρι στιγμής μου έχουν έρθει πίσω.  Ελπίζω και εύχομαι καποια στιγμή να γυρίσουν στον τόπο όπου ανήκουν.

Δεν θέλω να σας κουράζω άλλο. Αυτή ειναι η ιστορία μου ! Όπως σας είπα...πέρασα πολλά. Και βλέπω αλλα τόσα καθημερινά. Δυστηχώς αυτά που βλέπω δεν με χαροποιούν. Τα τελευατία χρόνια βλεπω ανθρώπους σκυθρωπους....σκεπτικούς...ακούω άσχημα λόγια για την Αθήνα μου...αλλά και την Ελλάδα μου !

Ο,τι κι αν γίνει, να ξέρετε οτι εγώ θα στέκομαι εδώ, στον θρόνο μου και θα επηρρεάζω όσο μπορώ την ανάπτυξη αυτού του κόσμου. Είμαι κομμάτι του πολιτισμού σας, ενός πολιτισμού που ακόμα – θέλω να πιστεύω – δεν έχει πεθάνει. Δεν έχει ξεχαστεί.  Είναι στο χέρι σας να ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΤΕΙ.  























Δεν υπάρχουν σχόλια: